På legimus.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor
Jag Accepterar
  1. Använda Legimus
  2. Appen Legimus
  3. Läsa
  4. Våra medier
  5. Vanliga frågor
  6. Lästips
  7. För bibliotek
    1. Kom igång med talböcker
    2. Stöd i dagligt arbete
      1. Aktuella störningar och problem
      2. Om Svarstjänsten
      3. Registrera användare för egen nedladdning
      4. Teknisk support till användare
      5. Kurslitteratur på universitet och högskola
      6. Ladda ner
      7. Redovisa lån och framställda exemplar
      8. Låna in
      9. Låna ut
      10. Inläsningsförslag
      11. Information och marknadsföring
      12. Sälja till privatpersoner
      13. Talboken kommer
      14. Statistik
      15. GDPR
    3. Vanliga frågor
  8. Student
  9. Barn och unga
  10. Lättläst
  11. Andra språk
  12. Om webbplatsen
  13. Mina sidor
Sökfilter
Start för innehåll

Aktuella störningar och problem

Här samlar vi information om aktuella störningar och problem i appen Legimus eller legimus.se

Appen Legimus

  • iOS 11  har ibland problem med att öppna talböcker med text, appen kraschar. Detta beror på bakomliggande funktionalitet som förändrats från och med denna version som krånglar med Legimus. Det här är löst med iOS 12. Alla enheter med iOS 11 ska kunna uppdatera till iOS 12. Gör detta genom att gå in på inställningar > allmänt > programuppdatering.

  • Felmeddelandet "not allowed to read this item" dyker upp på android-telefoner vid slumpmässiga tillfällen. Vi felsöker fortfarande problemet men har än så länge inte kunnat se något mönster. Ofta fungerar det att fortsätta läsa genom att starta om app eller enhet. Man kan med fördel följa checklistan som finns här http://www.legimus.se/208673/teknisk-support-till-anvandare för att felsöka problemet.

  • Nedladdade böcker blir strömmande igen, med största sannolikhet beror detta på att enheten ifråga rensas på 'onödigt' material och där hänger Legimus-böcker med. Det kan vara en inbyggd funktion, men det kan också vara en annan app som städar enheten. Det kan också vara bra att kolla så att lagring tillåts i appen, denna inställning hittar man oftast under inställningar > appar > Legimus > behörigheter, men det kan se olika ut beroende på enhet.

Legimus.se

  • Vi arbetar på att implementera HTTPS på webbsidan, under tiden kan man se varningar vid t.ex. inloggning för att hemsidan fortfarande kör HTTP. När vi har implementerat HTTPS kommer denna varning att försvinna.

Telefontider idag

Svarstjänsten

08:30-12:00Tel 08-580 02 710E-post: info@mtm.se

Punktskrifts- och prenumerationsservice

09:00-12:0008-580 02 720E-post: punktskrift@mtm.se
Senast ändrad: 2018-10-04 | Legimus