Meny
  1. Använda legimus.se
  2. Appen Legimus
  3. Läsa
  4. Våra medier
  5. Vanliga frågor
  6. Lästips
  7. För bibliotek
  8. Student
  9. Barn
  10. Lättläst
  11. Andra språk
  12. Om webbplatsen
  13. Mina sidor
Sökfilter
Sökparametrar
Start för innehåll

IT-läromedel för dyslektiker

Omslagsbild:IT-läromedel för dyslektiker
Bokens år:
1996
Språk:
Svenska
Format:
Talbok
Inläsare:
Westberg, Anna
Omfång:
1 CD-Rom (5 timmar, 15 minuter)
Ladda ner provlyssningsfil

Beskrivning

Redovisar ett projekt där syftet var att undersöka vad som allmänt görs, inom olika myndigheter och samhällsorgan, inom området för IT-baserade läromedel. Beskriver vad den moderna tekniken kan göra för elever med läs- och skrivsvårigheter/dyslexi. Inläst ur Liber, 1996
Lägg till i:
  1. Beställ eller ladda ner

  2. Beskrivning

  3. Betyg

Utförlig titel:
IT-läromedel för dyslektiker [Ljudupptagning]: en förstudie/
Förlaga:
Stockholm : Skolverket : Liber [distributör], 1996
Utgivare:
Enskede: TPB, 2001
Klassifikation:
Ämnesord:
Anmärkning:
Digital talbok (DAISY 2.02), ljud
Medienummer:
C14064

Minneslista

Liknande böcker

  1. Vad alla bör veta om läs- och skrivsvårigheter i en digital värld (2013)

    Omslagsbild för Vad alla bör veta om läs- och skrivsvårigheter i en digital värld
    1. Talbok med text Vad alla bör veta om läs- och skrivsvårigheter i en digital värld Talbok med text
    Lägg till i:
  2. Läs- och skrivmöjligheter (2000)

    Omslagsbild för Läs- och skrivmöjligheter
    hur IT hjälper elever med läs- och skrivsvårigheter

    Av: Alm, Thorsten

    Sedan 1995 har KK-stiftelsen, i sin satsning på skolan, varit med och finansierat projekt som syftar till att förbättra för elever i behov av särskilt stöd. I denna skrift beskrivs hur IT använts som hjälpmedel för elever med läs- och skrivsvårigheter. I intervjuer berättar ett antal ungdomar om vad den nya tekniken betytt för dem. Inläst ur KK-stiftelsen, 2000

    Klicka för att sätta betyg på Läs- och skrivmöjligheter.
    1. Talbok Läs- och skrivmöjligheter Talbok
    Lägg till i:
  3. Kompensatoriskt stöd vid studier för personer med betydande läs- och skrivsvårigheter (2000)

    Omslagsbild för Kompensatoriskt stöd vid studier för personer med betydande läs- och skrivsvårigheter

    Av: Föhrer, Ulla

    Den kunskap eleverna i dagens skola skall tillgodogöra sig blir för elever med läs- och skrivsvårigheter ofta otillgänglig och de får svårt att i skrift visa vad de kan. Ett antal av dessa elever på högstadiet och gymnasiet försågs i den här studien med kompensatoriska hjälpmedel. Förf:na beskriver hur det tekniska stödet både förbättrade elevernas resultat samt stärkte deras självförtroende

    Klicka för att sätta betyg på Kompensatoriskt stöd vid studier för personer med betydande läs- och skrivsvårigheter.
    1. Talbok Kompensatoriskt stöd vid studier för personer med betydande läs- och skrivsvårigheter Talbok
    Lägg till i:
  4. Datorstödd undervisning för elever med läs- och skrivsvårigheter/dyslexi (1999)

    Omslagsbild för Datorstödd undervisning för elever med läs- och skrivsvårigheter/dyslexi

    Av: Svärdemo Åberg, Eva

    Vilken betydelse har datorer och datorstöd för elever med läs- och skrivsvårigheter/dyslexi? Studie, inspirerad av ett sociokulturellt synsätt på lärande processer, som lyfter fram datorn som ett kulturellt verktyg och visar att datorstödd undervisning kan underlätta för elever med dessa funktionshinder

    Klicka för att sätta betyg på Datorstödd undervisning för elever med läs- och skrivsvårigheter/dyslexi.
    1. Talbok Datorstödd undervisning för elever med läs- och skrivsvårigheter/dyslexi Talbok
    Lägg till i: