På legimus.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor
Jag Accepterar
  1. Använda Legimus
  2. Appen Legimus
  3. Läsa
  4. Våra medier
  5. Vanliga frågor
  6. Lästips
    1. Topplista talböcker
    2. Nya böcker
    3. Böcker från olika decennier
    4. Blandade tipslistor
    5. Bokklubbar
    6. Böcker med betyg
    7. Inlästa boktips
    8. Böcker på andra språk
    9. Biografier
    10. Norska långserier
    11. Deckare
    12. Faktaböcker
    13. Klassiker
    14. Leva med läsnedsättning
    15. Noveller
    16. Poesi
    17. Romaner
    18. SF och Fantasy
    19. Skräck
    20. Unga vuxna
  7. För bibliotek
  8. Student
  9. Barn och unga
  10. Lättläst
  11. Andra språk
  12. Om webbplatsen
  13. Mina sidor
Sökfilter
Start för innehåll

Lättläst för barn på engelska

  1. The knights of the drop-leaf table (2017)

    Omslagsbild för The knights of the drop-leaf table

    Av: Umansky, Kaye

    The knights of the drop-leaf table Lättläst talbok med text Lättläst talbok med text

    Riddarna håller på att driva Kung Artie till vansinne. De kräver fester och tornerspel, sjunger fåniga sånger och oroar sig över sina mustascher. Särskilt orolig är Sir AnGela, som kanske eller kanske inte är en tjej. Gwinnie tycker att riddarna borde få ett eget rum där de kan hålla till. Men det visar sig lättare sagt än gjort. Lättläst. Inläst på engelska

    Klicka för att sätta betyg på The knights of the drop-leaf table.
    Lägg till i:
  2. Where is George? (2016)

    Omslagsbild för Where is George?
    lättläst engelska för nybörjarläsarna

    Av: Foley, Douglas

    Where is George? Lättläst talbok med text Lättläst talbok med text

    Lättläst kapitelbok för nybörjarläsare på engelska. Jamie vaknar upp en morgon och känner att något är fel. Efter en stunds sökande inser han att hans älskade nalle George saknas. Vad har hänt? Jamie och hans hund Lucy ger sig ut för att leta. De svåraste orden är översatta till svenska. Boken är rikt illustrerad

    Snittbetyg 1 av 1 st röster. Klicka för att sätta betyg på Where is George?.

    Boken finns även som:

    1. Where is George? Lättläst punktskriftsbok Lättläst punktskriftsbok
    Lägg till i:
  3. Ralf at the football game (2016)

    Omslagsbild för Ralf at the football game

    Av: Fleischer, Rune

    Ralf at the football game Lättläst talbok med text Lättläst talbok med text

    En lättläst barnbok på engelska. Boken handlar om Ralf. En dag när han är ute och joggar får han syn på några killar som spelar fotboll. Ralf älskar fotboll och stannar för att se på matchen. Men det verkar vara något fel på målet. Kanske kan Ralf hjälpa fotbollskillarna att fixa det?

    Klicka för att sätta betyg på Ralf at the football game.
    Lägg till i:
  4. Ralf and the package (2016)

    Omslagsbild för Ralf and the package

    Av: Fleischer, Rune

    Ralf and the package Lättläst talbok med text Lättläst talbok med text

    En lättläst barnbok på engelska. Boken handlar om Ralf som ska hämta ett paket. Det är ett paket från hans mamma och det gör honom glad. Men vad kan det vara i paketet? Det är bäst att Ralf skyndar sig hem så att han kan öppna det. Boken är inläst på engelska

    Snittbetyg 3 av 1 st röster. Klicka för att sätta betyg på Ralf and the package.
    Lägg till i:
  5. Alvin and the vase (2015)

    Omslagsbild för Alvin and the vase

    Av: Flink, Carsten

    Alvin and the vase Lättläst talbok med text Lättläst talbok med text

    Alvins farfar ska flytta till ett äldreboende. Alvin och hans pappa hjälper till med flytten. På vinden hittar Alvin en kruka med ett lejon på. Krukan är trasig och lejonet saknar en tass. De tar med sig krukan till ett museum för att laga den. Där får de en rejäl överraskning! Lättläst. Inläst på engelska

    Klicka för att sätta betyg på Alvin and the vase.
    Lägg till i:
  6. Hercufleas (2015)

    Omslagsbild för Hercufleas

    Av: Gayton, Sam

    Hercufleas Talbok Talbok

    Flickan Greta söker en hjälte som kan rädda hennes hem från att förstöras av jätten Yuk. Många har försökt och många har misslyckats. Greta behöver en hjälte vars självförtroende och mod är större än en själv. Hon behöver flugan Hercufleas. Inte större än ett russin. Men den minsta figur kan visa sig få största effekt.

    Klicka för att sätta betyg på Hercufleas.
    Lägg till i:
  7. Ghost for sale (2015)

    Omslagsbild för Ghost for sale

    Av: Deary, Terry

    Ghost for sale Talbok med text Talbok med text

    Herr och fru Rundle driver värdshuset "Dog and Duck". När de ser en annons i tidningen om en garderob med spöke till salu blir de intresserade. Herr och fru Rundle tänker att ett spöke kan locka besökare till värdshuset. När de äntligen fått köpa garderoben orsakar spöket mest bekymmer

    Klicka för att sätta betyg på Ghost for sale.

    Boken finns även som:

    1. Ghost for sale Punktskriftsbok Punktskriftsbok
    Lägg till i:
  8. The Pitt Street pirates (2015)

    Omslagsbild för The Pitt Street pirates

    Av: Deary, Terry

    The Pitt Street pirates Lättläst talbok med text Lättläst talbok med text

    Roger vill bli pirat, precis som sin berömde förfader. Han bygger ett skepp hemma i garaget och ger sig ut på sjön i parken med sina vänner Sniffle och Ellie. Det dröjer inte länge förrän de har fått korn på en skatt, men för att hitta den måste de överlista de rika barnen från golfklubben. Lättläst

    Klicka för att sätta betyg på The Pitt Street pirates.

    Boken finns även som:

    1. The Pitt Street pirates Lättläst punktskriftsbok Lättläst punktskriftsbok
    Lägg till i:

Du måste vara inloggad för att skriva kommentarer.

Besökarnas kommentarer

Inga kommentarer lämnade

Telefontider idag

Svarstjänsten

08:30-12:00Tel 08-580 02 710E-post: info@mtm.se

Punktskrifts- och prenumerationsservice

09:00-12:0008-580 02 720E-post: punktskrift@mtm.se
Senast ändrad: 2017-10-12 | Legimus