IKEA
Du måste logga in.För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in
Detaljerad information
En granskning av det ömsesidiga beroendet mellan Ikea och Sverige. Ikea säljer inte bara design. Ikea säljer också Sverige och Skandinavien. I marknadsföringen av t.ex. bokhyllan Billy används föreställningar om Sverige som ett demokratiskt, solidariskt och socialt rättvist välfärdssamhälle. Men även staten Sverige lyfter fram Ikea för att blåsa liv i den nationella identiteten och lansera Sverige utomlands. Författaren är professor på Konstfack
Av: Sara Kristoffersson
Inläsare: Eva Sigrand
Språk: Svenska
Format: Talbok
Detaljerat format: Talbok
Längd: 13 tim., 21 min.
Utförlig titel: IKEA
Förlaga: Inläst ur: Stockholm : Atlantis, 2015. ISBN 978-91-7353-816-9, 91-7353-816-7 (genererat)
Utgivare: [Johanneshov]: [MTM], 2016
Förlagans ISBN: 9789173538169
Klassifikation: Ihb-c.55, Qz IKEA, Ihb-c.55/TC, Qz IKEA/TC
Anmärkning: Digital talbok (DAISY 2.02), ljud Inläst ur: Stockholm : Atlantis, 2015. ISBN 978-91-7353-816-9, 91-7353-816-7 (genererat)
Filstorlek: 277 MB
Medienummer: CA24608