På legimus.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor
Jag Accepterar
  1. Använda Legimus
  2. Appen Legimus
  3. Läsa
  4. Våra medier
  5. Vanliga frågor
  6. Lästips
    1. Topplista talböcker
    2. Nya böcker
    3. Böcker från olika decennier
    4. Blandade tipslistor
    5. Bokklubbar
    6. Böcker med betyg
    7. Inlästa boktips
    8. Böcker på andra språk
    9. Biografier
    10. Norska långserier
    11. Deckare
    12. Faktaböcker
    13. Klassiker
    14. Leva med läsnedsättning
    15. Noveller
    16. Poesi
    17. Romaner
    18. SF och Fantasy
    19. Skräck
    20. Unga vuxna
  7. För bibliotek
  8. Student
  9. Barn och unga
  10. Lättläst
  11. Andra språk
  12. Om webbplatsen
  13. Mina sidor
Sökfilter
Start för innehåll

Nytt år och nytt liv

Dags att börja träna?

I samband med att det nya året börjar är det många som känner ett behov av att förändra sitt liv, ofta innebär det att man vill börja träna. Det är inteKvinna som tränar alltid lätt att komma igång och än svårare kan det vara att fortsätta med träningen även efter januari månads slut. Men frukta inte, det finns förstås hjälp att få i böckernas värld! 

Läs om vilka hälsovinster som finns med träning i Hälsa på recept. Om motivationen ändå uteblir kan man få hjälp med det i Motivation för motion.

För den som inte tänkt sig att radikalt ändra hela sitt liv borde böckerna Träning för latmaskar eller Vardagsträna passa bra.

Och för den som redan är motiverad och vill komma lite längre med sin träning finns Forma kroppen och maximera din prestation, Kondition och uthållighet eller Charlotte Kallas bok Styrka, teknik och pannben.

Lycka till!

  1. Styrka, teknik & pannben (2017)

    Omslagsbild för Styrka, teknik & pannben
    foto: Nils Jakobsson

    Av: Kalla, Charlotte

    Styrka, teknik & pannben Talbok med text Talbok med text

    Charlotte Kalla, 1987- , är en av Sveriges främsta längdskidåkare genom tiderna. Efter en kort historik av sin karriär skriver hon om sin fysiska och mentala träning som hon utför för att ständigt bli bättre som skidåkare - styrka, teknik och pannben. Hon ger många handfasta tips - om träning, kondition, motivation, kost, vallning med mera - på hur man kan bli en bättre skidåkare, oavsett ambitionsnivå. Den tryckta förlagan är rikt illustrerad

    Klicka för att sätta betyg på Styrka, teknik & pannben.
    Lägg till i:
  2. Träning för latmaskar (2016)

    Omslagsbild för Träning för latmaskar
    kom i form med minsta möjliga insats!

    Av: Sköld, Simon

    Träning för latmaskar Talbok med text Talbok med text

    S.S, personlig tränare och utövare av MMA, har lagt upp ett antal träningsprogram som passar för nybörjare. Tanken är att även en latmask ska kunna, med minsta möjliga insats, komma i form. Här finns förslag på både lätta och lite tuffare program med övningar för ben, rumpa och överkropp. Skölds fästmö, författaren Camilla Läckberg, bidrar med texter om motivation, goda vanor och njutning. Den tryckta boken är rikt illustrerad

    Klicka för att sätta betyg på Träning för latmaskar.
    Lägg till i:
  3. Vardagsträna (2016)

    Omslagsbild för Vardagsträna
    träna enkelt hemma med handduk & sjal

    Av: Söderholm, Leila

    Vardagsträna Talbok med text Talbok med text

    L.S. - tränare, kostrådgivare, coach och aktuell som träningsexpert i TV4:s Vardagspuls - vill att träning ska vara enkel och kunna utföras av alla. Med regelbunden vardagsträning mår man bättre och orkar mer. Hon har skapat ett program som stärker musklerna och förbättrar konditionen. Med instruktiva bilder och tydliga anvisningar visar hon hur man kan träna med hjälp av handduk eller sjal. Den tryckta förlagan är rikt illustrerad

    Klicka för att sätta betyg på Vardagsträna.
    Lägg till i:
  4. Motivation för motion (2014)

    Omslagsbild för Motivation för motion
    hälsovägledning för ökad fysisk aktivitet

    Av: Faskunger, Johan

    Motivation för motion Talbok med text Talbok med text

    En bok om hälsovägledning för ökad fysisk aktivitet. Syftet är att förmedla några av de strategier och tekniker som visat sig effektiva i arbetet med att hjälpa människor att förändra beteende och uppmuntra fysisk aktivitet. Det finns ingen mirakelmetod för framgång men forskningen visar på en lång rad fungerande åtgärder, där individfokus och empati kanske är de allra viktigaste

    Klicka för att sätta betyg på Motivation för motion.
    Lägg till i:
  5. Hälsa på recept (2014)

    Omslagsbild för Hälsa på recept
    träna smartare, må bättre, lev längre

    Av: Hansen, Anders

    Hälsa på recept Talbok med text Talbok med text

    Två läkare på Karolinska institutet argumenterar entusiastiskt kring vilka positiva effekter man kan uppnå för hälsan genom regelbunden fysisk träning. Man behöver inte satsa på maraton eller Vasaloppet, det viktiga är att man under en halvtimme varje dag gör något där man är lika aktiv som vid en promenad. Boken bygger på vad den bästa och senaste medicinska forskningen kommit fram till

    Snittbetyg 4 av 1 st röster. Klicka för att sätta betyg på Hälsa på recept.
    Lägg till i:
  6. Forma kroppen och maximera din prestation (2014)

    Omslagsbild för Forma kroppen och maximera din prestation
    om kost och träning på vetenskaplig grund

    Av: Neuman, Nicklas

    Forma kroppen och maximera din prestation Talbok Talbok

    För den som idag vill veta hur man trimmar sin kropp, ökar sin prestationsförmåga och bygger upp sin muskelmassa finns en djungel av information. Författarna, kostexpert respektive sjukgymnast och civilingenjör, beskriver den forskning och de teorier som finns bakom en kombination av effektiv träning och kost. Boken innehåller också en mer praktisk del med modeller för träning och viktnedgång

    Klicka för att sätta betyg på Forma kroppen och maximera din prestation.
    Lägg till i:
  7. Kondition och uthållighet (2013)

    Omslagsbild för Kondition och uthållighet
    för träning, tävling och hälsa

    Av: Mattsson, Mikael

    Kondition och uthållighet Talbok med text Talbok med text

    Sammanställning av den kunskap som man i nuläget har om fysiologi och träningslära. Beskriver en mängd faktorer och situationer kopplade till träning, prestation, utveckling och hälsa. Vägleder den som planerar och genomför träningen - aktiv eller tränare - att hitta rätt träningsupplägg med hänsyn till träningsgrad och ambitionsnivå

    Klicka för att sätta betyg på Kondition och uthållighet.
    Lägg till i:

Du måste vara inloggad för att skriva kommentarer.

Besökarnas kommentarer

Inga kommentarer lämnade

Telefontider idag

Svarstjänsten

08:30-12:00Tel 08-580 02 710E-post: info@mtm.se

Punktskrifts- och prenumerationsservice

09:00-12:0008-580 02 720E-post: punktskrift@mtm.se
Senast ändrad: 2019-01-03 | Legimus