Olof Palme och medierna
Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in
Information om boken
Historikern G.B. har undersökt den bild av socialdemokraten O.P., 1927-1986, som växte fram i medierna från början av 1950-talet till 1980-talet. Hon har också intervjuat journalister och medarbetare till honom. Författaren menar att O.P. betraktade medierna som viktiga och självklara politiska kanaler och aktivt bidrog till att skapa nya normer för förhållandet mellan medier och politik. Förhållandet var dock inte alltid helt okomplicerad
Av: Gunnela Björk
Inläsare: Charlotta, HaldénCharlotta Haldén
Språk: Svenska
Format: Talbok
Detaljerat format: Talbok
Längd: 14 tim., 17 min.
Utförlig titel: Olof Palme och medierna
Förlaga: Inläst ur: 1. uppl. Umeå : Boréa, 2006. ISBN 91-89140-45-1, 978-91-89140-45-5
Utgivare: Johanneshov: MTM, 2013
Förlagans ISBN: 9189140451
Klassifikation: Bs-c, Lz Palme, Olof 1927-1986
Anmärkning: "Digital talbok (DAISY 2.02), ljud" "Inläst ur: 1. uppl. Umeå : Boréa, 2006. ISBN 91-89140-45-1, 978-91-89140-45-5"
Medienummer: CA10729