Handens pedagogik : kulturarv och utveckling i skolslöjden
Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in
Information om boken
I boken skildras den svenska skolslöjden, främst under åren 1880-1920. Samhällets intresse för handens arbete och radikala pedagogiska idéer smälte samman i ett skolämne. Var den tidiga skolslöjden frigörande eller disciplinerande? Varför vann den svenska pedagogiska slöjden ett så stort nationellt inflytande? Dessa och andra frågor diskuteras av tre slöjdforskare. Inläst ur Linköpings universitet, 2005
Av: Sven G. Hartman, Hans Thorbjörnsson, Eva Trotzig
Inläsare: Eva, WerningEva Werning
Språk: Svenska
Format: Talbok
Detaljerat format: Talbok
Längd: 6 tim., 17 min.
Utförlig titel: Handens pedagogik : kulturarv och utveckling i skolslöjden
Orginaltitel: Handens pedagogik
Förlaga: Inläst ur: Linköping : Linköpings universitet, Skapande vetande, 1995
Utgivare: Enskede: TPB, 2005
Klassifikation: Eabih-c:k
Anmärkning: "Digital talbok (DAISY 2.0)" "Inläst ur: Linköping : Linköpings universitet, Skapande vetande, 1995" "Boken ingår i serien: Skapande vetande ; 29" "Boken har skrivits inom ramen för forskningsprojektet: Kulturarv och utveckling i skolslöjden (KUSK)"
Medienummer: C55706