Reklamen är livsfarlig : en stridsskrift
Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in
Information om boken
Stridsskrift, från 1957, där förf. hävdar att reklamen är livsfarlig. Den lurar oss att köpa saker vi inte vill ha, lockar våra barn att driva utpressning hemma och tvingar oss att byta ut saker som vi trivs med. Reklamen innebär förödande effekter på kultur och samhälle. Han föreslår en rad långtgående restriktioner med avseende på såväl reklamens omfattning och utformning. Nyskrivet förord av Nina Björk. Inläst ur pocky, 2001
Av: Sven Lindqvist
Inläsare: Kristina, BäckmanKristina Bäckman
Språk: Svenska
Format: Talbok
Detaljerat format: Talbok
Längd: 2 tim., 27 min.
Utförlig titel: Reklamen är livsfarlig : en stridsskrift
Orginaltitel: Reklamen är livsfarlig
Förlaga: Inläst ur: [Ny utg.]. Skarpnäck : Tranan, 2001. ISBN 91-88420-83-3
Utgivare: Enskede: TPB, 2006
Förlagans ISBN: 9188420833
Klassifikation: Qbm
Anmärkning: "Digital talbok (DAISY 2.0)" "Inläst ur: Ny utg.. Skarpnäck : Tranan, 2001. ISBN 91-88420-83-3" "Boken ingår i serien: Pocky"
Medienummer: C57713