Publicistiska seder : svensk pressetik i teori och praktik 1900-1994
Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in
Information om boken
1988 startade forskningsprojektet Publicistisk sed vid Göteborgs universitet. Bakgrunden var ett intresse för frågor om journalistisk etik. Projektet syftade till att belysa framväxt och förankring av det svenska pressetiska regelsystemet. Denna bok är tänkt att vara en sammanfattande översikt av vad dessa studier kommit fram till. Inläst ur Tiden/Svenska Journalistförb., 1995
Av: Lennart Weibull
Inläsare: Eva, SigrandEva Sigrand
Språk: Svenska
Format: Talbok
Detaljerat format: Talbok
Längd: 14 tim., 45 min.
Utförlig titel: Publicistiska seder : svensk pressetik i teori och praktik 1900-1994
Orginaltitel: Publicistiska seder
Förlaga: Inläst ur: Stockholm : Tiden/Svenska journalistförb., 1995
Utgivare: Enskede: TPB, 2005
Klassifikation: Dgbt, Bt:oe, Oel-c, Occ.01
Anmärkning: "Digital talbok (DAISY 2.0)" "Inläst ur: Stockholm : Tiden/Svenska journalistförb., 1995" "Boken ingår i serien: Mediebiblioteket"
Medienummer: C55623