Publicistiska seder : svensk pressetik i teori och praktik 1900-1994

Lägger till boken i dina favoriter

Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in

Vad vill du göra?
  • Du måste logga in. För att kunna ladda ner en bok måste du logga in

  • Du måste logga in. Du måste logga in för att kunna lägga till en bok i din bokhylla.

Information om boken

1988 startade forskningsprojektet Publicistisk sed vid Göteborgs universitet. Bakgrunden var ett intresse för frågor om journalistisk etik. Projektet syftade till att belysa framväxt och förankring av det svenska pressetiska regelsystemet. Denna bok är tänkt att vara en sammanfattande översikt av vad dessa studier kommit fram till. Inläst ur Tiden/Svenska Journalistförb., 1995

Av: Lennart Weibull

Inläsare: Eva, SigrandEva Sigrand

Språk: Svenska

Format: Talbok

Detaljerat format: Talbok

Längd: 14 tim., 45 min.

Utförlig titel: Publicistiska seder : svensk pressetik i teori och praktik 1900-1994

Orginaltitel: Publicistiska seder

Förlaga: Inläst ur: Stockholm : Tiden/Svenska journalistförb., 1995

Utgivare: Enskede: TPB, 2005

Klassifikation: Dgbt, Bt:oe, Oel-c, Occ.01

Anmärkning: "Digital talbok (DAISY 2.0)" "Inläst ur: Stockholm : Tiden/Svenska journalistförb., 1995" "Boken ingår i serien: Mediebiblioteket"

Medienummer: C55623

Kontaktar servern... Ladda om sidan