Propagandakriget i backspegeln : en studie av påverkansförsök och svenska nyhetsmedier
Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in
Information om boken
Kriget i massmedia, dvs. slaget om opinionen är lika viktigt att vinna som det militära kriget. Denna studie ger kunskap om hur svenska nyhetsmedier har förhållit sig till påverkansförsök under Irakkriget våren 2003. Studien innehåller analyser av omdiskuterade nyhetshändelser, som t.ex. fritagningen av soldaten Jessica Lynch den 2 april 2003, fällningen av Saddam Husseins staty i Bagdad den 10 april 2003. Förlaga: Krisberedskapsmyndigheten, 2005
Av: Kari Andén-Papadopoulos
Inläsare: Mattias, PleijelMattias Pleijel
Språk: Svenska
Format: Talbok
Detaljerat format: Talbok
Längd: 9 tim., 49 min.
Utförlig titel: Propagandakriget i backspegeln : en studie av påverkansförsök och svenska nyhetsmedier
Orginaltitel: Propagandakriget i backspegeln
Förlaga: Inläst ur: Stockholm : Krisberedskapsmyndigheten, 2005. ISBN 91-85053-73-2, 978-91-85053-73-5 (genererat)
Utgivare: Johanneshov: TPB, 2011
Förlagans ISBN: 9185053732
Klassifikation: Bsi, Koai.6
Anmärkning: "Digital talbok (DAISY 2.02), ljud" "Inläst ur: Stockholm : Krisberedskapsmyndigheten, 2005. ISBN 91-85053-73-2, 978-91-85053-73-5 (genererat)" "Boken ingår i serien: KBM:s temaserie ; 2005:3"
Medienummer: C98904