Boo.com och IT-bubblan som sprack
Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in
Information om boken
G.L., journalist, gör en kritisk granskning av de senaste årens Internethysteri där handelsföretaget boo.com blev något av en symbol. Tre unga svenskar, Ernst Malmsten, Kajsa Leander och Patrik Hedelin, skulle sälja kläder över nätet och fick investerare att satsa miljardbelopp. Bara några månader efter lanseringen gick bolaget i konkurs. Förf. ger en osminkad bild av penningslöseri och uppblåsta PR-kampanjer. Inläst ur DN, 2001
Av: Gunnar Lindstedt
Inläsare: Örjan, BlixÖrjan Blix
Språk: Svenska
Format: Talbok
Detaljerat format: Talbok
Längd: 8 tim., 14 min.
Utförlig titel: Boo.com och IT-bubblan som sprack
Förlaga: Inläst ur: Stockholm : DN, 2001
Utgivare: Enskede: TPB, 2002
Klassifikation: Qz Boo.com
Anmärkning: "Digital talbok (DAISY 2.02), ljud" "Inläst ur: Stockholm : DN, 2001"
Medienummer: C17794