Sälj det i toner- : om musik i TV-reklam
Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in
Information om boken
Forskningsrapport med syftet att förklara hur musik fungerar som kommunikation och hur den används i TV- reklam. Förf:a, sociolog och musikvetare, ger en historisk bakgrund till reklammusikens framväxt, beskriver musikens förmåga att påverka oss samt gör en analys av ett urval reklaminslag, som sänts i de kommersiella TV-kanalerna 1992. Musiken är en viktig del i nästan all reklam
Av: Erling Bjurström, Lars Lilliestam
Inläsare: Christer, BjärehagChrister Bjärehag
Språk: Svenska
Format: Talbok
Detaljerat format: Talbok
Längd: 6 tim., 24 min.
Utförlig titel: Sälj det i toner- : om musik i TV-reklam
Orginaltitel: Sälj det i toner-
Förlaga: Inläst ur: Vällingby : Konsumentverket, 1993
Utgivare: Enskede: TPB, 2008
Klassifikation: Qbme, Ij:oa
Anmärkning: "Digital talbok (DAISY 2.02), ljud" "Överföring av analog inläsning från: Enskede : TPB, 1994" "Inläst ur: Vällingby : Konsumentverket, 1993"
Medienummer: C73506