Sälj det i toner- : om musik i TV-reklam

Lägger till boken i dina favoriter

Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in

Vad vill du göra?
  • Du måste logga in. För att kunna ladda ner en bok måste du logga in

  • Du måste logga in. Du måste logga in för att kunna lägga till en bok i din bokhylla.

Information om boken

Forskningsrapport med syftet att förklara hur musik fungerar som kommunikation och hur den används i TV- reklam. Förf:a, sociolog och musikvetare, ger en historisk bakgrund till reklammusikens framväxt, beskriver musikens förmåga att påverka oss samt gör en analys av ett urval reklaminslag, som sänts i de kommersiella TV-kanalerna 1992. Musiken är en viktig del i nästan all reklam

Av: Erling Bjurström, Lars Lilliestam

Inläsare: Christer, BjärehagChrister Bjärehag

Språk: Svenska

Format: Talbok

Detaljerat format: Talbok

Längd: 6 tim., 24 min.

Utförlig titel: Sälj det i toner- : om musik i TV-reklam

Orginaltitel: Sälj det i toner-

Förlaga: Inläst ur: Vällingby : Konsumentverket, 1993

Utgivare: Enskede: TPB, 2008

Klassifikation: Qbme, Ij:oa

Anmärkning: "Digital talbok (DAISY 2.02), ljud" "Överföring av analog inläsning från: Enskede : TPB, 1994" "Inläst ur: Vällingby : Konsumentverket, 1993"

Medienummer: C73506

Kontaktar servern... Ladda om sidan