Gå till huvudinnehåll

Nudge : så funkar det : hur den nobelprisade beteendeekonomin påverkar dig och allting annat

Lägger till boken i dina favoriter

Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in

Vad vill du göra?
  • Något gick felFilen kunde inte hittas.

  • Spela upp hela boken här Öppnar ny flik till Legimus webbspelare

    Du har inte behörighet.Du har inte behörighet att spela upp detta bokformat.

    Du måste logga in. För att kunna spela upp en bok måste du logga in

  • Du måste logga in. För att kunna ladda ner en bok måste du logga in

  • Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i bokhyllan måste du logga in

Information om boken

Begreppet "nudge" lanserades av nobelpristagaren Richard Thaler och har under de senaste tio åren fått allt större relevans och spridning. Ekonomijournalisten A.N. ger i denna bok en introduktion till begreppet och till beteendeekonomin - området i gränslandet mellan psykologi och ekonomi. Begreppen förklaras pedagogiskt och teorierna illustreras med hjälp av praktiska exempel. A.N. har i arbetet med boken intervjuat ledande experter och forskare

Av: Alexander Norén

Inläsare: Benny, NilssonBenny Nilsson

Språk: Svenska

Format: Talbok med text

Detaljerat format: Talbok med text

Längd: 3 tim., 49 min.; 149 sidor

Utförlig titel: Nudge : så funkar det : hur den nobelprisade beteendeekonomin påverkar dig och allting annat

Orginaltitel: Nudge

Förlaga: Inläst ur: 1. utg. Stockholm : Volante, 2018. ISBN 978-91-88659-46-0

Utgivare: Johanneshov: MTM, 2019

Förlagans ISBN: 9789188659460

Klassifikation: Doee, Qblbmd, Qa:do

Anmärkning: Digital talbok (DAISY 2.02), text och ljud Inläst ur: 1. utg. Stockholm : Volante, 2018. ISBN 978-91-88659-46-0 Speltid: 3 tim., 49 min.; 149 s. : ill

Filstorlek: 82 MB

Medienummer: CA41674