Nudge : så funkar det : hur den nobelprisade beteendeekonomin påverkar dig och allting annat
Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in
Information om boken
Begreppet "nudge" lanserades av nobelpristagaren Richard Thaler och har under de senaste tio åren fått allt större relevans och spridning. Ekonomijournalisten A.N. ger i denna bok en introduktion till begreppet och till beteendeekonomin - området i gränslandet mellan psykologi och ekonomi. Begreppen förklaras pedagogiskt och teorierna illustreras med hjälp av praktiska exempel. A.N. har i arbetet med boken intervjuat ledande experter och forskare
Av: Alexander Norén
Inläsare: Benny, NilssonBenny Nilsson
Språk: Svenska
Format: Talbok med text
Detaljerat format: Talbok med text
Längd: 3 tim., 49 min.; 149 sidor
Utförlig titel: Nudge : så funkar det : hur den nobelprisade beteendeekonomin påverkar dig och allting annat
Orginaltitel: Nudge
Förlaga: Inläst ur: 1. utg. Stockholm : Volante, 2018. ISBN 978-91-88659-46-0
Utgivare: Johanneshov: MTM, 2019
Förlagans ISBN: 9789188659460
Klassifikation: Doee, Qblbmd, Qa:do
Anmärkning: Digital talbok (DAISY 2.02), text och ljud Inläst ur: 1. utg. Stockholm : Volante, 2018. ISBN 978-91-88659-46-0 Speltid: 3 tim., 49 min.; 149 s. : ill
Filstorlek: 82 MB
Medienummer: CA41674