Storföretagens svarta bok

Lägger till boken i dina favoriter

Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in

Vad vill du göra?
  • Du måste logga in. För att kunna ladda ner en bok måste du logga in

  • Du måste logga in. Du måste logga in för att kunna lägga till en bok i din bokhylla.

Information om boken

Förf:na granskar ett antal multinationella storföretag, som t.ex. Adidas, McDonalds, Siemens och Mitsubishi, ur etisk synvinkel och menar att de stora vinsterna kommer av tvivelaktiga affärs- och lobbymetoder. Barnarbete, arbetsmiljöfrågor och naturförstöring hör till de frågor som behandlas. I den svenska utgåvan granskas även en mängd svenska företag. Inläst ur Ordfront, 2005

Av: Klaus Werner, Hans Weiss

Inläsare: Eva, SjöblomEva Sjöblom

Språk: Svenska

Format: Talbok

Detaljerat format: Talbok

Längd: 19 tim., 38 min.

Utförlig titel: Storföretagens svarta bok

Orginaltitel: Schwarzbuch Markenfirmen

Förlaga: Inläst ur: Stockholm : Ordfront, 2005. ISBN 91-7037-094-X, 978-91-7037-094-6 (genererat)

Utgivare: Enskede: TPB, 2006

Förlagans ISBN: 917037094X

Klassifikation: Qaedb, Qc, Dgq, Uh

Anmärkning: "Digital talbok (DAISY 2.02), ljud" "Inläst ur: Stockholm : Ordfront, 2005. ISBN 91-7037-094-X, 978-91-7037-094-6 (genererat)"

Medienummer: C64014

Översättare: Stefan Lindgren

Kontaktar servern... Ladda om sidan