Gender advertisements
Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in
Information om boken
En bok om hur reklam speglar vår kulturellt betingade syn på kön. Första delen är en teoretisk diskussion kring könsroller. I andra delen beskriver Goffman relationen mellan reklamfotot och avsikten med fotot, utifrån ett stort antal återgivna reklambilder. Förf. redogör för hur män och kvinnor avbildas i reklam. Han anser att vår uppfattning om män och kvinnor är ideologisk snarare än biologisk. Goffman, 1922-1982, var antropolog och sociolog
Av: Erving Goffman
Språk: Engelska
Format: Talbok med text
Detaljerat format: Talbok med text (talsyntes)
Längd: 5 tim., 1 min.
Utförlig titel: Gender advertisements
Utgivare: Johanneshov: TPB, 2012
Förlagans ISBN: 0333239539
Klassifikation: Oa, Bs
Anmärkning: "Digital talbok (DAISY 2.02), text och ljud" "Speltid: 5 tim., 1 min. : mono; 84 s. : ill." "Inläst med talsyntes" "Elektronisk version av: London : Macmillan, 1979. ISBN 0-333-23953-9, 978-0-333-23953-7 (genererat)" "Boken ingår i serien: Communications and culture"
Filstorlek: 80 MB
Medienummer: CA06115