Gå till huvudinnehåll

Gender advertisements

Lägger till boken i dina favoriter

Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in

Vad vill du göra?
  • Något gick felFilen kunde inte hittas.

  • Spela upp hela boken här Öppnar ny flik till Legimus webbspelare

    Du har inte behörighet.Du har inte behörighet att spela upp detta bokformat.

    Du måste logga in. För att kunna spela upp en bok måste du logga in

  • Du måste logga in. För att kunna ladda ner en bok måste du logga in

  • Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i bokhyllan måste du logga in

Information om boken

En bok om hur reklam speglar vår kulturellt betingade syn på kön. Första delen är en teoretisk diskussion kring könsroller. I andra delen beskriver Goffman relationen mellan reklamfotot och avsikten med fotot, utifrån ett stort antal återgivna reklambilder. Förf. redogör för hur män och kvinnor avbildas i reklam. Han anser att vår uppfattning om män och kvinnor är ideologisk snarare än biologisk. Goffman, 1922-1982, var antropolog och sociolog

Av: Erving Goffman

Språk: Engelska

Format: Talbok med text

Detaljerat format: Talbok med text (talsyntes)

Längd: 5 tim., 1 min.

Utförlig titel: Gender advertisements

Utgivare: Johanneshov: TPB, 2012

Förlagans ISBN: 0333239539

Klassifikation: Oa, Bs

Anmärkning: "Digital talbok (DAISY 2.02), text och ljud" "Speltid: 5 tim., 1 min. : mono; 84 s. : ill." "Inläst med talsyntes" "Elektronisk version av: London : Macmillan, 1979. ISBN 0-333-23953-9, 978-0-333-23953-7 (genererat)" "Boken ingår i serien: Communications and culture"

Filstorlek: 80 MB

Medienummer: CA06115