Gender advertisements :
Du måste logga in.För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in
Detaljerad information
En bok om hur reklam speglar vår kulturellt betingade syn på kön. Första delen är en teoretisk diskussion kring könsroller. I andra delen beskriver Goffman relationen mellan reklamfotot och avsikten med fotot, utifrån ett stort antal återgivna reklambilder. Förf. redogör för hur män och kvinnor avbildas i reklam. Han anser att vår uppfattning om män och kvinnor är ideologisk snarare än biologisk. Goffman, 1922-1982, var antropolog och sociolog
Av: Erving Goffman
Språk: Engelska
Format: Talbok med text
Detaljerat format: Talbok med text (talsyntes)
Längd: 5 tim., 1 min. : mono; 84 sidor : ill.
Utförlig titel: Gender advertisements :
Förlaga: Elektronisk version av: London : Macmillan, 1979. ISBN 0-333-23953-9, 978-0-333-23953-7 (genererat)
Utgivare: [Johanneshov]: [TPB], 2012
Förlagans ISBN: 0333239539
Klassifikation: Oa, Bs, Oa/TD, Bs/TD
Anmärkning: Digital talbok (DAISY 2.02), text och ljud Speltid: 5 tim., 1 min. : mono; 84 s. : ill. Inläst med talsyntes Elektronisk version av: London : Macmillan, 1979. ISBN 0-333-23953-9, 978-0-333-23953-7 (genererat) Boken ingår i serien: Communications and culture
Filstorlek: 80 MB
Medienummer: CA06115