Kan man bli klok på läsdebatten? : analys av en pedagogisk kontrovers
Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in
Information om boken
En avhandling rörande tre läsinlärningsdebatter som under 1970- och 1980-talen ägde rum i Lärartidningen/Svensk Skoltidning. I analysen kombineras ett lästeoretiskt sakfrågeperspektiv med ett sociologiskt kontroversdynamiskt perspektiv vilket ger möjligheter att förstå den polarisering som präglat det svenska läsfältet. Basen för analysmodellen är den svenska kontroversanalytiska forskningen
Av: Anita Hjälme
Inläsare: Gunilla, NöjdGunilla Nöjd
Språk: Svenska
Format: Talbok
Detaljerat format: Talbok
Längd: 19 tim., 31 min.
Utförlig titel: Kan man bli klok på läsdebatten? : analys av en pedagogisk kontrovers
Orginaltitel: Kan man bli klok på läsdebatten?
Förlaga: Inläst ur: Solna : Ekelund, 1999
Utgivare: Enskede: TPB, 2002
Klassifikation: Eaaca, Eab.02
Anmärkning: "Överföring av analog inläsning från Enskede : TPB, 1999" "Inläst ur: Solna : Ekelund, 1999" "Boken utgiven som: Diss. Uppsala" "S. 281-293 i boken: Referenser" "Digital talbok (DAISY 2.0)"
Medienummer: C17566