Gå till huvudinnehåll

Kan man bli klok på läsdebatten? : analys av en pedagogisk kontrovers

Lägger till boken i dina favoriter

Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in

Vad vill du göra?
  • Något gick felFilen kunde inte hittas.

  • Spela upp hela boken här Öppnar ny flik till Legimus webbspelare

    Du har inte behörighet.Du har inte behörighet att spela upp detta bokformat.

    Du måste logga in. För att kunna spela upp en bok måste du logga in

  • Du måste logga in. För att kunna ladda ner en bok måste du logga in

  • Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i bokhyllan måste du logga in

Information om boken

En avhandling rörande tre läsinlärningsdebatter som under 1970- och 1980-talen ägde rum i Lärartidningen/Svensk Skoltidning. I analysen kombineras ett lästeoretiskt sakfrågeperspektiv med ett sociologiskt kontroversdynamiskt perspektiv vilket ger möjligheter att förstå den polarisering som präglat det svenska läsfältet. Basen för analysmodellen är den svenska kontroversanalytiska forskningen

Av: Anita Hjälme

Inläsare: Gunilla, NöjdGunilla Nöjd

Språk: Svenska

Format: Talbok

Detaljerat format: Talbok

Längd: 19 tim., 31 min.

Utförlig titel: Kan man bli klok på läsdebatten? : analys av en pedagogisk kontrovers

Orginaltitel: Kan man bli klok på läsdebatten?

Förlaga: Inläst ur: Solna : Ekelund, 1999

Utgivare: Enskede: TPB, 2002

Klassifikation: Eaaca, Eab.02

Anmärkning: "Överföring av analog inläsning från Enskede : TPB, 1999" "Inläst ur: Solna : Ekelund, 1999" "Boken utgiven som: Diss. Uppsala" "S. 281-293 i boken: Referenser" "Digital talbok (DAISY 2.0)"

Medienummer: C17566