Gå till huvudinnehåll

Vad alla lärare och rektorer bör veta om läs- och skrivsvårigheter

Lägger till boken i dina favoriter

Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in

Vad vill du göra?
  • Något gick felFilen kunde inte hittas.

  • Spela upp hela boken här Öppnar ny flik till Legimus webbspelare

    Du har inte behörighet.Du har inte behörighet att spela upp detta bokformat.

    Du måste logga in. För att kunna spela upp en bok måste du logga in

  • Du måste logga in. För att kunna ladda ner en bok måste du logga in

  • Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i bokhyllan måste du logga in

Information om boken

Enligt Läroplan för det obligatoriska skolväsendet (Lpo 94) skall även elever med dyslexi lära sig att behärska det svenska språket i tal och skrift. detta är en handbok där två erfarna specialister ger råd och tips om hur undervisningen kan anpassas för dyslektiska elevers behov. Förslag till åtgärdsprogram och lämpliga hjälpmedel, som talböcker och datorer med ordbehandlare, ingår

Av: Torbjörn Lundgren, Karin Ohlis

Inläsare: Maria, RudbäckMaria Rudbäck

Språk: Svenska

Format: Talbok

Detaljerat format: Talbok

Längd: 1 tim., 30 min.

Utförlig titel: Vad alla lärare och rektorer bör veta om läs- och skrivsvårigheter

Förlaga: Inläst ur: Stockholm : FMLS (Förbundet Funktionshindrade Med Läs- och Skrivsvårigheter) ; Bokhandeln Ad Hoc [distributör], cop 1995

Utgivare: Enskede: TPB, 2002

Klassifikation: Eue, Eaby

Anmärkning: "Överföring av analog inläsning från: Enskede : TPB, 1996" "Inläst ur: Stockholm : FMLS (Förbundet Funktionshindrade Med Läs- och Skrivsvårigheter) ; Bokhandeln Ad Hoc distributör, cop 1995" "Digital talbok (DAISY 2.0)"

Medienummer: C19924