Vad alla lärare och rektorer bör veta om läs- och skrivsvårigheter
Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in
Information om boken
Enligt Läroplan för det obligatoriska skolväsendet (Lpo 94) skall även elever med dyslexi lära sig att behärska det svenska språket i tal och skrift. detta är en handbok där två erfarna specialister ger råd och tips om hur undervisningen kan anpassas för dyslektiska elevers behov. Förslag till åtgärdsprogram och lämpliga hjälpmedel, som talböcker och datorer med ordbehandlare, ingår
Av: Torbjörn Lundgren, Karin Ohlis
Inläsare: Maria, RudbäckMaria Rudbäck
Språk: Svenska
Format: Talbok
Detaljerat format: Talbok
Längd: 1 tim., 30 min.
Utförlig titel: Vad alla lärare och rektorer bör veta om läs- och skrivsvårigheter
Förlaga: Inläst ur: Stockholm : FMLS (Förbundet Funktionshindrade Med Läs- och Skrivsvårigheter) ; Bokhandeln Ad Hoc [distributör], cop 1995
Utgivare: Enskede: TPB, 2002
Klassifikation: Eue, Eaby
Anmärkning: "Överföring av analog inläsning från: Enskede : TPB, 1996" "Inläst ur: Stockholm : FMLS (Förbundet Funktionshindrade Med Läs- och Skrivsvårigheter) ; Bokhandeln Ad Hoc distributör, cop 1995" "Digital talbok (DAISY 2.0)"
Medienummer: C19924