Gå till huvudinnehåll

Klassrumspsykologi : från teori till praktik

Lägger till boken i dina favoriter

Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in

Vad vill du göra?
  • Något gick felFilen kunde inte hittas.

  • Spela upp hela boken här Öppnar ny flik till Legimus webbspelare

    Du har inte behörighet.Du har inte behörighet att spela upp detta bokformat.

    Du måste logga in. För att kunna spela upp en bok måste du logga in

  • Du måste logga in. För att kunna ladda ner en bok måste du logga in

  • Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i bokhyllan måste du logga in

Information om boken

Med avstamp i forskning och praktisk klassrumserfarenhet går David Didau och Nick Rose igenom ett antal rubriker som alla resonerar kring för läraren välkända begrepp, till exempel arbetsminne, feedback, bedömning, förväntningar och målsättning, utifrån psykologiskateorier och strategier. Psykologisk kunskap görs därmed konkret och tillgänglig, och boken blir ett handfast undervisningsstöd.

Av: David Didau, Nick Rose

Inläsare: YlvaYlva

Språk: Svenska

Format: Talbok med text

Detaljerat format: Talbok med text (talsyntes)

Längd: 17 tim., 26 min. ; cirka 298 sidor

Utförlig titel: Klassrumspsykologi : från teori till praktik

Orginaltitel: What every teacher needs to know about psychology.

Förlaga: Anpassad från: Första utgåvan. Stockholm : Natur & Kultur, 2018. ISBN 9789127822597

Utgivare: [Malmö]: Inläst för Myndigheten för tillgängliga medier, 2022

Förlagans ISBN: 9789127822597

Klassifikation: 370.15, Eaa

Anmärkning: Anpassad från: Första utgåvan. Stockholm : Natur & Kultur, 2018. ISBN 9789127822597 Inläst med talsyntes Digital talbok (DAISY 2.02), text och ljud Text och ljud

Filstorlek: 350 MB

Medienummer: CA60703

Översättare: Gun Zetterström

Ämnesord