Made in Pride : ett reportage om det rosa kapitalet
Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in
Information om boken
Begreppet "det rosa kapitalet" kommer från USA där storföretag marknadsfört sig mot homosexuella, för att därigenom stärka bilden av sitt företag som modernt och vidsynt. Förf. diskuterar själva begreppet samt bl.a. frågan om kapitalismen i sig gynnar marginaliserade gruppers möjligheter att bli accepterade i samhället. Boken bygger på intervjuer med entreprenörer, affärsmän, forskare, reklamfolk m.fl. inom gayvärlden. Inläst ur Timbro, 2003
Av: Jens Liljestrand
Inläsare: Örjan, BlixÖrjan Blix
Språk: Svenska
Format: Talbok
Detaljerat format: Talbok
Längd: 5 tim., 26 min.
Utförlig titel: Made in Pride : ett reportage om det rosa kapitalet
Orginaltitel: Made in Pride
Förlaga: Inläst ur: Stockholm : Timbro, 2003
Utgivare: Enskede: TPB, 2003
Klassifikation: Qblbmd, Qbm, Ohjh
Anmärkning: "Digital talbok (DAISY 2.02), ljud" "Inläst ur: Stockholm : Timbro, 2003"
Medienummer: C24098