Made in Pride : ett reportage om det rosa kapitalet
Du måste logga in.För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in
Detaljerad information
Begreppet "det rosa kapitalet" kommer från USA där storföretag marknadsfört sig mot homosexuella, för att därigenom stärka bilden av sitt företag som modernt och vidsynt. Förf. diskuterar själva begreppet samt bl.a. frågan om kapitalismen i sig gynnar marginaliserade gruppers möjligheter att bli accepterade i samhället. Boken bygger på intervjuer med entreprenörer, affärsmän, forskare, reklamfolk m.fl. inom gayvärlden. Inläst ur Timbro, 2003
Av: Jens Liljestrand
Inläsare: Örjan Blix
Språk: Svenska
Format: Talbok
Detaljerat format: Talbok
Längd: 5 tim., 26 min.
Utförlig titel: Made in Pride : ett reportage om det rosa kapitalet
Förlaga: Inläst ur: Stockholm : Timbro, 2003. ISBN 9789175665283
Utgivare: [Enskede]: [TPB], 2003
Förlagans ISBN: 9789175665283
Klassifikation: Qblbmd, Qbm, Ohjh, Qblbmd/TC, Qbm/TC, Ohjh/TC
Anmärkning: Digital talbok (DAISY 2.02), ljud Inläst ur: Stockholm : Timbro, 2003. ISBN 9789175665283
Filstorlek: 113 MB
Medienummer: C24098