Gå till huvudinnehåll

Pedagogik vid det möjligas gräns

Lägger till boken i dina favoriter

Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in

Vad vill du göra?
  • Något gick felFilen kunde inte hittas.

  • Spela upp hela boken här Öppnar ny flik till Legimus webbspelare

    Du har inte behörighet.Du har inte behörighet att spela upp detta bokformat.

    Du måste logga in. För att kunna spela upp en bok måste du logga in

  • Du måste logga in. För att kunna ladda ner en bok måste du logga in

  • Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i bokhyllan måste du logga in

Information om boken

Den filosofiska grunden i denna bok är vad man kallar "hjärnbaserat lärande". Teorin presenteras, därefter skildras projektet, "att färdas till platser där ingen någonsin har varit förut", och sist behållningen: vad man lärde om förändring och icke-förändring. Passiv inlärning ska ersättas med aktivt engagemang. Gemenskapens kvalité betonas. En väg att nå målen är via ett arbete mot ordningsamhet.Förlaga: Brain Books, 1999

Av: Geoffrey Caine

Inläsare: Helena, GripeHelena Gripe

Språk: Svenska

Format: Talbok

Detaljerat format: Talbok

Längd: 12 tim., 9 min.

Utförlig titel: Pedagogik vid det möjligas gräns

Orginaltitel: Education on the edge of possibility

Förlaga: Inläst ur: Jönköping : Brain Books, 1999. ISBN 91-88410-91-9, 978-91-88410-91-7 (genererat)

Utgivare: Enskede: TPB, 2007

Förlagans ISBN: 9188410919

Klassifikation: Eaac

Anmärkning: "Digital talbok (DAISY 2.02)" "Överföring av analog inläsning från: Enskede : TPB, 2000" "Inläst ur: Jönköping : Brain Books, 1999. ISBN 91-88410-91-9, 978-91-88410-91-7 (genererat)" "Boken ingår i serien: Det pedagogiska ledarskapet ; 1"

Medienummer: C77055

Översättare: Jeanette Emt