När medierna tar makten : ett demokratiskt omställningsprogram i upplevelseindustrins skugga
Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in
Information om boken
Förf., statsvetare, skriver om mediernas makt och konsumenternas behov av folkbildning. Medierna styr mycket av den dagliga politiken, och nyhetsfabriken uppfinner nya sanningar varje dag. Medierna skall ses som en upplevelseindustri och journalisterna gör bara sitt jobb för att få maximal genomslagskraft. Det är mottagarna som måste lära sig källkritisk metod och att inta en skeptisk hållning. Inläst ur Hjalmarson & Högberg, 2003
Av: Stig-Björn Ljunggren
Inläsare: Peter, MattssonPeter Mattsson
Språk: Svenska
Format: Talbok
Detaljerat format: Talbok
Längd: 3 tim., 16 min.
Utförlig titel: När medierna tar makten : ett demokratiskt omställningsprogram i upplevelseindustrins skugga
Orginaltitel: När medierna tar makten
Förlaga: Inläst ur: Stockholm : Hjalmarson & Högberg, 2003
Utgivare: Enskede: TPB, 2003
Klassifikation: Bs-c, Occ.09
Anmärkning: "Inläst ur: Stockholm : Hjalmarson & Högberg, 2003" "Digital talbok (DAISY 2.0)"
Medienummer: C24666