Gå till huvudinnehåll

När medierna tar makten : ett demokratiskt omställningsprogram i upplevelseindustrins skugga

Lägger till boken i dina favoriter

Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in

Vad vill du göra?
  • Något gick felFilen kunde inte hittas.

  • Spela upp hela boken här Öppnar ny flik till Legimus webbspelare

    Du har inte behörighet.Du har inte behörighet att spela upp detta bokformat.

    Du måste logga in. För att kunna spela upp en bok måste du logga in

  • Du måste logga in. För att kunna ladda ner en bok måste du logga in

  • Du måste logga in. För att kunna lägga till en bok i bokhyllan måste du logga in

Information om boken

Förf., statsvetare, skriver om mediernas makt och konsumenternas behov av folkbildning. Medierna styr mycket av den dagliga politiken, och nyhetsfabriken uppfinner nya sanningar varje dag. Medierna skall ses som en upplevelseindustri och journalisterna gör bara sitt jobb för att få maximal genomslagskraft. Det är mottagarna som måste lära sig källkritisk metod och att inta en skeptisk hållning. Inläst ur Hjalmarson & Högberg, 2003

Av: Stig-Björn Ljunggren

Inläsare: Peter, MattssonPeter Mattsson

Språk: Svenska

Format: Talbok

Detaljerat format: Talbok

Längd: 3 tim., 16 min.

Utförlig titel: När medierna tar makten : ett demokratiskt omställningsprogram i upplevelseindustrins skugga

Orginaltitel: När medierna tar makten

Förlaga: Inläst ur: Stockholm : Hjalmarson & Högberg, 2003

Utgivare: Enskede: TPB, 2003

Klassifikation: Bs-c, Occ.09

Anmärkning: "Inläst ur: Stockholm : Hjalmarson & Högberg, 2003" "Digital talbok (DAISY 2.0)"

Medienummer: C24666