The stupidity paradox
Du måste logga in.För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in
Detaljerad information
En bok om "funktionell dumhet". Det vill säga, att även de allra smartaste gör dumma saker. Författarna vill med denna skrift hjälpa organisationer att utnyttja intelligens till max, för så väl personlig tillfredsställelse och verksamhetens utveckling som för samhället i stort. De pekar på kortsiktighet och övertro till sitt varumärke som exempel på vanligt förekommande "dumheter". Författarna är forskare inom ekonomi och ledarskap
Av: Mats Alvesson, André Spicer
Språk: Engelska
Format: Talbok med text
Detaljerat format: Talbok med text (talsyntes)
Längd: ca 10 tim.; 276 sidor
Utförlig titel: The stupidity paradox
Förlaga: Elektronisk version av: London : Profile Books, 2016. ISBN 978-1-78125-541-4, 1-78125-541-5 (genererat)
Utgivare: [Johanneshov]: [MTM], 2016
Förlagans ISBN: 9781781255414
Klassifikation: Qbaab, Qbab, Doka, Qbaab/TD, Qbab/TD, Doka/TD
Anmärkning: Digital talbok (DAISY 2.02), text och ljud Speltid: ca 10 tim.; 276 s. Inläst med talsyntes Elektronisk version av: London : Profile Books, 2016. ISBN 978-1-78125-541-4, 1-78125-541-5 (genererat)
Filstorlek: 189 MB
Medienummer: CA28445