Från kvalitet till meningsskapande
Du måste logga in.För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in
Detaljerad information
Boken problematiserar försöken att definiera och mäta kvalitet inom förskolan. Den reducerar filosofiska värdefrågor till rent tekniska och administriva problem. Perspektivet är socialkonstruktionistiskt och postmodernistiskt. Praktikexempel är hämtade från bl.a. Reggio Emilia och Stockholmsprojektets förskolor. Inläst ur HLS, 2002
Av: Gunilla Dahlberg, Peter Moss, Alan Pence
Inläsare: Erika Volpe
Språk: Svenska
Format: Talbok
Detaljerat format: Talbok
Längd: 15 tim., 19 min.
Utförlig titel: Från kvalitet till meningsskapande
Orginaltitel: Beyond quality in early childhood education and care
Förlaga: Inläst ur: Stockholm : HLS förl., 2002
Utgivare: [Enskede]: [TPB], 2002
Klassifikation: Eab.01, Em.01, Eab.01/TC, Em.01/TC
Anmärkning: Digital talbok (DAISY 2.02), ljud Inläst ur: Stockholm : HLS förl., 2002 S. 279-295 i boken: Referenser
Filstorlek: 317 MB
Medienummer: C19766
Översättare: Gerhard Arfwedson