Gå till huvudinnehåll

Från kvalitet till meningsskapande

Lägger till boken i dina favoriter

Du måste logga in.För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in

Vad vill du göra?
  • Något gick felFilen kunde inte hittas.

  • Spela upp hela boken här

    Du är demo-användare och kan inte låna denna bok. Här hittar du våra demoböcker.

    Du har inte behörighet.Du har inte behörighet att spela upp detta bokformat.

    Du måste logga in.För att kunna spela upp en bok måste du logga in

  • Du har inte behörighet.Du har inte behörighet att ladda ner detta bokformat.

    Kontakta ditt bibliotek.Kontakta ditt bibliotek för att låna en teckenspråksbok.

    Du är demo-användare och kan inte ladda ner denna bok. Här hittar du våra demoböcker.

    Du måste logga in.För att kunna ladda ner en bok måste du logga in

  • Du måste logga in.För att kunna lägga till en bok i bokhyllan måste du logga in

    Du är demo-användare och kan inte låna denna bok. Här hittar du våra demoböcker.

Detaljerad information

Boken problematiserar försöken att definiera och mäta kvalitet inom förskolan. Den reducerar filosofiska värdefrågor till rent tekniska och administriva problem. Perspektivet är socialkonstruktionistiskt och postmodernistiskt. Praktikexempel är hämtade från bl.a. Reggio Emilia och Stockholmsprojektets förskolor. Inläst ur HLS, 2002

Av: Gunilla Dahlberg, Peter Moss, Alan Pence

Inläsare: Erika Volpe

Språk: Svenska

Format: Talbok

Detaljerat format: Talbok

Längd: 15 tim., 19 min.

Utförlig titel: Från kvalitet till meningsskapande

Orginaltitel: Beyond quality in early childhood education and care

Förlaga: Inläst ur: Stockholm : HLS förl., 2002

Utgivare: [Enskede]: [TPB], 2002

Klassifikation: Eab.01, Em.01, Eab.01/TC, Em.01/TC

Anmärkning: Digital talbok (DAISY 2.02), ljud Inläst ur: Stockholm : HLS förl., 2002 S. 279-295 i boken: Referenser

Filstorlek: 317 MB

Medienummer: C19766

Översättare: Gerhard Arfwedson