Handbok i formativ bedömning
Du måste logga in.För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in
Detaljerad information
En handbok för lärare som vill utveckla sin klassrumspraktik. Bokens ambition är att ge lärare en struktur för att engagera sina elever i deras eget lärande och skapa lust till lärande. Det som kallas formativ bedömning har enligt författaren visat sig vara ett kraftfullt verktyg för förändrad klassrumspraktik. Boken vänder sig i första hand till yrkesverksamma i grundskola och gymnasium. D.W. brittisk forskare i pedagogik
Av: Dylan Wiliam, Siobhán Leahy
Inläsare: Eva Sjöblom
Språk: Svenska
Format: Talbok med text
Detaljerat format: Talbok med text
Längd: 15 tim., 2 min.; 280 sidor : ill.
Utförlig titel: Handbok i formativ bedömning
Orginaltitel: Embedding formative assessment
Förlaga: Inläst ur: 1. utg. Stockholm : Natur och Kultur, 2015. ISBN 978-91-27-14195-7, 91-27-14195-0 (genererat)
Utgivare: [Johanneshov]: [MTM], 2016
Förlagans ISBN: 9789127141957
Klassifikation: Eab, Eaac, Eab/TD, Eaac/TD
Anmärkning: Digital talbok (DAISY 2.02), text och ljud Speltid: 15 tim., 2 min.; 280 s. : ill. Inläst ur: 1. utg. Stockholm : Natur och Kultur, 2015. ISBN 978-91-27-14195-7, 91-27-14195-0 (genererat) S. 262-277 i boken: Referenser
Filstorlek: 313 MB
Medienummer: CA26337