Handdockans kommunikativa potential som medierande redskap i förskolan
Du måste logga in.För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in
Detaljerad information
Dockor och dockteater har varit en del av förf:s tillvaro sedan hon var barn och gick i förskolan i Kroatien. När hon började arbeta på en förskola i Sverige 1974 upplevde hon en kulturkrock just när det gällde dockans ställning i förskolan. I denna avhandling undersöks hur dockan används och har använts som kommunikativt redskap i den svenska förskolans och skolans praktik Förlaga: Göteborgs univ., 2009
Av: Mirella Forsberg Ahlcrona
Språk: Svenska
Format: Talbok med text
Detaljerat format: Talbok med text (talsyntes)
Längd: 12 tim., 9 min. : mono; 244 sidor : ill.
Utförlig titel: Handdockans kommunikativa potential som medierande redskap i förskolan
Förlaga: Elektronisk version av: Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 2009. ISBN 978-91-7346-665-3, 91-7346-665-4 (genererat)
Utgivare: [Johanneshov]: [TPB], 2010
Förlagans ISBN: 9789173466653
Klassifikation: Eaby, Ikt, Eab.01, Eaby/TD, Ikt/TD, Eab.01/TD
Anmärkning: Digital talbok (DAISY 2.02), text och ljud Speltid: 12 tim., 9 min. : mono; 244 s. : ill. Inläst med talsyntes Elektronisk version av: Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 2009. ISBN 978-91-7346-665-3, 91-7346-665-4 (genererat) Boken ingår i serien: Göteborg studies in educational sciences ; 287 Boken utgiven som: Diss. Göteborg : Univ., 2009 S. 231-244 i boken: Referenser
Filstorlek: 168 MB
Medienummer: C96760