Perspektiv på specialpedagogik
Du måste logga in.För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in
Detaljerad information
Hur kan vi förstå olikhet och avvikelse? Vad betyder det att diagnostisera barn i svårigheter? Behövs specialpedagogiken. I boken urskiljs och presenteras tre olika forskningsperspektiv på specialpedagogisk verksamhet: ett kompensatoriskt, ett kritiskt samt ett så kallat dilemmaperspektiv. Dessa beskrivs utförligt i varsitt kapitel, därefter presenteras författarens uppfattning om vad som är viktigt i specialpedagogisk forskning
Av: Claes Nilholm
Språk: Svenska
Format: Talbok med text
Detaljerat format: Talbok med text (talsyntes)
Längd: 5 tim., 49 min. : mono; 130 sidor
Utförlig titel: Perspektiv på specialpedagogik
Förlaga: Elektronisk version av: 2. uppl. Lund : Studentlitteratur, 2007. ISBN 978-91-44-02663-3, 91-44-02663-3 (genererat)
Utgivare: [Enskede]: [TPB], 2008
Förlagans ISBN: 9789144026633
Klassifikation: Eu, Eaa, Eu/TD, Eaa/TD
Anmärkning: Digital talbok (DAISY 2.02), text och ljud Speltid: 5 tim., 49 min. : mono; 130 s. Inläst med talsyntes Elektronisk version av: 2. uppl. Lund : Studentlitteratur, 2007. ISBN 978-91-44-02663-3, 91-44-02663-3 (genererat) S. 121-125 i boken: Referenser
Filstorlek: 74 MB
Medienummer: C84396