Sälj det i toner-
Du måste logga in.För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in
Detaljerad information
Forskningsrapport med syftet att förklara hur musik fungerar som kommunikation och hur den används i TV- reklam. Förf:a, sociolog och musikvetare, ger en historisk bakgrund till reklammusikens framväxt, beskriver musikens förmåga att påverka oss samt gör en analys av ett urval reklaminslag, som sänts i de kommersiella TV-kanalerna 1992. Musiken är en viktig del i nästan all reklam
Av: Erling Bjurström, Lars Lilliestam
Inläsare: Christer Bjärehag
Språk: Svenska
Format: Talbok
Detaljerat format: Talbok
Längd: 6 tim., 24 min.
Utförlig titel: Sälj det i toner-
Förlaga: Inläst ur: Vällingby : Konsumentverket, 1993
Utgivare: [Enskede]: [TPB], 2008
Klassifikation: Qbme, Ij:oa, Qbme/TC, Ij:oa/TC
Anmärkning: Digital talbok (DAISY 2.02), ljud Överföring av analog inläsning från: Enskede : TPB, 1994 Inläst ur: Vällingby : Konsumentverket, 1993
Filstorlek: 133 MB
Medienummer: C73506