Att förstå skolan : en teori om skolan som institution och skolor som organisationer
Du måste logga in.För att kunna lägga till en bok i dina favoriter måste du logga in
Detaljerad information
Förf. ställer frågan om inte skolan är en av de mest komplexa institutionerna i samhället. Den teori som behandlas är ett verktyg för att göra denna komplexitet mer synbar. I denna teori är begreppet frirum centralt; skolan som institution sätter gränser och skapar därmed frirum för det vardagsarbete som enskilda skolor bedriver. Metoder och konkreta strategier för skolutveckling som är direkt knutna till teorin behandlas. Inläst ur Studentlitt., 2003
Av: Gunnar Berg
Inläsare: Jan Setréus
Språk: Svenska
Format: Talbok
Detaljerat format: Talbok
Längd: 17 tim., 48 min.
Utförlig titel: Att förstå skolan : en teori om skolan som institution och skolor som organisationer
Förlaga: Inläst ur: Lund : Studentlitteratur, cop. 2003 (tr. 2005). ISBN 91-44-03120-3
Utgivare: [Enskede]: [TPB], 2006
Förlagans ISBN: 9144031203
Klassifikation: Em, Em/TC
Anmärkning: Digital talbok (DAISY 2.0) Inläst ur: Lund : Studentlitteratur, cop. 2003 (tr. 2005). ISBN 91-44-03120-3
Filstorlek: 368 MB
Medienummer: C57008